Cum sa traiesti cu diabetul de tip 2

Ghid care va ajuta sa va bucurati de viata din plin

Ce este diabetul zaharat de tip 2?
Celulele corpului dumneavoastra au nevoie de glucoza (zahar) pentru a furniza energia necesara zilnic.
Cand mancati carbohidrati, acestia se transforma in glucoza. Glucoza trece in circuitul sanguin si se transfera celulelor, cu ajutoul insulinei.

Daca corpul nostru nu poate crea suficienta insulina sau nu o poate utiliza efectiv, nivelul glucozei in corp devine prea ridicat. Aceasta stare este cunoscuta ca diabet zaharat de tip 2.

Diabetul este o stare cu care se poate convetui perioade indelungate, ce trebuie gestionate efectiv si eficient pentru a preveni complicatii ulterioare ale starii de sanatate. Aceasta inseamna ca trebuie sa acordati o atentie sporita tuturor elementelor care alcatuiesc stilul dumneavoastra de viata.

Folositi un glucometru pentru a monitoriza cu regularitate si a putea controla valorile glicemiei

Folosind un glucometru dotat cu functia de memorie, cum este glucometru Omron A3 PRO, puteti impartasi rezultatele cu  familia pentru a le demonstra ca diabetul dvs. este tinut sub control.


CUM VA INFLUENTA DIABETUL VIATA MEA SI A FAMILIEI MELE?
Pentru cei mai multi dintre oameni a fi diagnosticat cu diabet este foarte stresant. Ei devin tristi, suparati sau speriati si se intreaba “de ce tocmai eu?”. Impartasirea acestor sentimente familiei o poate ajuta sa inteleaga si sa va sustina in toate incercarile care vor aparea de-a lungul timpului.

Managementul diabetului necesita o abordare structurala. Este foarte important sa se manance regulat, sa se reduca consumul de alimente cu continut mare de zahar sau grasime, sa se faca multa miscare si sa se doarma corespunzator. Aceste schimbari ale stilului de viata pot fi greu de administrat la inceput.

Incercati sa va implicati familia in planificarea noului dumneavoastra stil de viata continuand sa mancati si sa va petreceti timpul impreuna.Desi de multe ori s-ar putea sa va simtiti supravegheati, fiti siguri ca persoanele apropiate au cele mai bune intentii si va doresc numai binele, vrand sa va fie de folos.

CUM POT SA-MI INGRIJESC MAI BINE SANATATEA ACUM CAND AM AFLAT CA SUFAR DE DIABET?
Pentru a va mentine sanatosi, chiar si in prezenta diabetului, trebuie sa mentineti valoarea glucozei sanguine sub control. Testati acasa cu regularitate aceste valori cu ajutotul unui glucometru si informati medicul curant, din 3 in 3 luni, pentru a confirma ca valorile glicemiei se afla in limite acceptabile.

O circulatie sanguina defectuoasa este un efect colateral comun al diabetului. O examinare anuala de catre medicul curant, poate depista semnele “temperatura piciorului diabetic”, oferindu-va posibilitatea de a lua masuri intr-o faza incipienta.

Hipertensiunea este, de asemenea, un semnal al proastei circulatii sanguine. Masurile de scadere a presiunii arteriale, cum ar fi o dieta portivita si reducerea cantitatii de sare adaugate in mancare, pot reduce riscul unor astfel de probleme circulatorii.

FOLOSITI UN GLUCOMETRU PENTRU A MONITORIZA CU REGULARITATE SI A PUTEA CONTROLA VALORILE GLICEMIEI.

Glucometrul Omron A3 poate memora si simbolul “Masa” pentru a determina impactul imediat al meselor asupra nivelului glicemiei.

Este stiut ca un diabetic trebuie sa manance sanatos – care sunt factorii cheie de care trebuie tinut cont?
Existenta diabetului nu inseamna ca nu puteti manca ceea ce va place. Puteti foarte bine de acum inainte sa iesiti in oras si sa mancati impreuna cu familia.

Incercati sa luati mese regulat in loc sa mancati snackuri in fuga.
Carbohidratii din pastele integrale, din orez sau painea neagra, care se absorb incet in corp, elibereaza treptat glucoza, reducand senzatia de foame dintre mese precum si mentinerea valorilor glicemiei sub control.

Piureurile proaspete sunt o solutie grozava care va ajuta sa atingeti tinta de 5 fruncte si legume mancate zilnic. Limitati consumul de grasimi mancand produse sarace in grasimi si produse din carne de pasare. Incercati sa mancati produse ce contin ulei de peste, cel putin de 2 ori pe saptamana.

Zaharul este o parte importanta a dietei noastre si nu ar trebui sa incercati a-l inlocui. Reducerea cantitatii, de exemplu, prin inlocuirea bauturilor acidulate dulci cu bauturi neindulcite, va va ajuta sa mentineti nivelul glucozei din sange sub control.

10.000 de pasi pe zi se considera a fi necesari pentru mentinerea unei bune stari a sanatatii. Contorizati exercitiile fizice efectuate cu ajutorul unui pedometru pentru a va motiva si a monitoriza progresul.

Cum pot sa fac ca exercitiile fizice sa devina o parte a rutinei mele zilnice?
Programul dumneavoastra extrem de ocupat poate face dificila gasirea  unor momente pentru a va face exercitii fizice. Totusi, efortul constient de a face mici schimbari in actiunile zilnice, poate avea un mare impact asupra starii dumneavoastra de sanatate. Iata cateva exemple:

• Urcati scarile in loc de a lua liftul
• Faceti o plimbare de 10 minute dupa masa de pranz. Ajuta digestia, elimina stresul si arde caloriile.
• Parcati masina cat mai departe si mergeti pe jos pana la magazinul unde intentionati sa faceti cumparaturile.
• Stabiliti plimbari regulate cu prietenii sau participati la intruniurile unui grup social de promovare a miscarii fizice. Determinarea celorlalti va va impulsiona sa nu renuntati.

Stiu ca monitorizarea glicemiei este importanta. Care este cea mai buna cale pentru a face acest lucru?
Asa cum viata fiecaruia este diferita, asa cu siguranta nu orice se potriveste tuturor.

Urmarirea si inregistrarea nivelului  glicemiei pe parcursul timpului te poate asigura ca sanatatea ta este sub control. Glucometrul Omron A3 Pro poate memora 512 determinari, suficiente pentru a intelege cum evolueaza diabetul dumneavoastra, a lua masuri care in timp sa va dea incredere pentru a va face planuri de viitor.

Cateodata este foarte important sa cunoastreti valorea glicemiei intr-un moment dat pentru a decide ce mancare puteti alege. Un glucometru simplu si portabil, cum este Glucometre, va poate oferi rapid rezultate precise dandu-va posibilitatea de a trai viata din plin.

Sursa: material informativ OMRON oferit de MED.CO – Reprezentant Omron in Romania

Cele 10 reguli de aur pentru măsurarea tensiunii arteriale – II

Măsurarea tensiunii arteriale este influenţată de mai mulţi factori.
Aceste zece reguli generale vă ajută să efectuaţi corect măsurătoarea.
1. Odihniţi-vă aprox. 5 minute înainte de a vă măsura tensiunea. Chiar şi munca de birou conduce la creşterea tensiunii arteriale, în medie, cu aprox. 6 mmHg în cazul valorii sistolice şi 5 mmHg în cazul celei diastolice.
2. Nu consumaţi nicotină şi cafea timp de o oră înainte de măsurare.
3. Nu măsuraţi tensiunea când simţiţi nevoia imperioasă de a urina. Vezica plină, aflată sub presiune, poate duce la creşterea tensiunii cu aprox. 10 mmHg.
4. Măsuraţi tensiunea pe încheietura mâinii neacoperită, în poziţie aşezat, cu spatele drept.
5. La folosirea unui tensiometru pentru încheietura mâinii ţineţi manşeta în timpul măsurătorii la nivelul inimii. La un tensiometru pentru braţ, manşeta se poziţionează automat pe braţ la înălţimea corectă.
6. Nu vorbiţi şi nu vă mişcaţi în timpul măsurării. Vorbitul creşte valorile măsurate cu aprox. 6 – 7 mmHg.
7. Aşteptaţi cel puţin un minut între două măsurători pentru ca presiunea din vase să revină la starea iniţială, permiţând repetarea măsurării.
8. Notaţi valorile măsurate în carnetul personal de monitorizare a tensiunii arteriale: împreună cu aceste valori, scrieţi în carnet de fiecare dată şi medicamentele administrate, indicând data şi ora.
9. Măsuraţi-vă cu regularitate tensiunea arterială. Chiar dacă valorile s-au îmbunătăţit, acestea trebuie controlate în continuare.
10. Măsuraţi întotdeauna la aceeaşi oră. Deoarece in cursul unei zile tensiunea arterială are aprox. 100.000 de valori diferite, măsurătorile disparate nu sunt relevante.
Numai măsurarea cu regularitate la aceeaşi oră, pe o perioadă mai lungă de timp, permite o evaluare reală a valorilor tensiunii arteriale.

Indicaţii suplimentare:
• Este indicat să efectuaţi măsurarea într-un loc liniştit şi într-o poziţie şezândă, relaxată. Măsurarea tensiunii se poate efectua la mâna dreaptă sau la mâna stângă. Pe termen lung, se
recomandă efectuarea măsurătorilor la mâna la care se înregistrează valori mai ridicate.
• Nu vă măsuraţi tensiunea arterială imediat după baie sau sport.

Cele-10-reguli-de-aur-pentru-masurarea-tensiunii-arteriale

Sursa: Paul Hartmann

Importanţa măsurării tensiunii arteriale

Hipertensiunea arterială de durată creşte semnificativ riscul de apariţie al altor boli. Consecinţele fizice în urma unui infarct miocardic sau a unui atac vascular cerebral, ca de ex. nevoia de îngrijire permanentă, paraliziile pe o jumătate a corpului sau afecţiunile organelor cum ar fi inima şi creierul, reprezintă problema principală. Astfel, pe lângă celelalte măsuri terapeutice medicale, controlul zilnic al tensiunii arteriale este o măsură importantă pentru a evita aceste aspecte.

Scopul măsurării tensiunii arteriale
Profilul personal al tensiunii arteriale reprezintă o informaţie importantă.
În cazul unui tratament medicamentos (de ex. pentru combaterea hipertensiunii arteriale), medicul dvs. poate decide pe baza profilului tensiunii arteriale care este planul de tratament cel mai indicat pentru dvs. Cu cât tratamentul recomandat este mai potrivit, cu atât vă simţiţi mai bine şi suferiţi mai puţin din cauza efectelor secundare ale medicamentelor. Controlul periodic, precis al tensiunii arteriale cu un tensiometru vă ajută în acest sens.
Profilul tensiunii arteriale vă oferă astfel un feedback foarte bun cu privire la succesul modificării stilului dvs. de viaţă.

importanta-masurarii-tensiunii-arteriale

În multe cazuri este posibilă reducerea tensiunii arteriale prin modificarea stilului de viaţă, până într-atât încât se poate renunta la medicamente (de ex scăderea în greutate, schimbarea dietei şi activitatea fizică susţinută).

Măsurarea periodică a tensiunii arteriale

Numeroşi factori precum solicitarea fizică, aportul de medicamente sau momentul zilei pot avea o influenţă directă asupra tensiunii arteriale. De aceea, tensiunea arterială trebuie măsurată întotdeauna la aceeaşi oră, în condiţii asemănătoare.

Inima noastră bate de până la 100.000 de ori pe zi. Aceasta înseamnă că zilnic pot fi măsurate 100.000 de valori diferite ale tensiunii arteriale.

importanta-masurarii-tensiunii-arteriale-graficSursa: Paul Hartmann

Fara butoane, fara cod, fara griji

Omron A2 Easy – Sistem de monitorizare a glucozei din sange
Viata poate parea complicata bolnavilor de diabet. Alegerea unei diete potrivite, efectuarea de exercitii fizice, respectarea numarului de ore de somn si socializarea sunt mult mai importante ca inainte.

Cu ajutorul sistemului de monitorizare Omron A2 Easy a glucozei din sange capilar este foarte simplu sa va masurati nivelul glicemiei, astfel incat sa va puteti bucura de fiecare moment al vietii.

Masurarea nivelului glicemiei ar trebui sa fie foarte simpla. Omron A2 Easy o face asa, prin simplitatea masurarii.

• AUTO CODARE
Fara cipuri de cod, fara numere de cod ce trebuie memorate.

• FUNCTIONARE USOARA
Fara butoane pe care nu stiti cand sa le apasati. Introduceti stripul si testarea porneste de la sine.

• REZULTATE IN NUMAI 5 SECUNDE
Nu lasati nevoia de a masura sa va rapeasca timpul. Datorita obtinerii rezultatului super-rapid, in numai 5 secunde, masuratorile nu va vor incurca programul.

• CANTITATE MICA DE SANGE
A2 Easy are nevoie de numai 1µl de sange pentru a obtine determinari foarte precise

• MIC SI USOR
Cu un design super-compact puteti foarte usor sa faceti masuratori pretutindeni, fara a atrage atentia.

glucometru-omron-a2-easy-avantaje

Incredere in Calitate si Precizie
Atunci cand doresti un lucru simplu nu inseamna ca trebuie sa faci rabat la calitate si precizie. Glucometrul A2 Easy a fost special conceput cu respectarea stricta a standardelor de calitate Omron, recunoscute si apreciate in intreaga lume. Cand folositi un aparat Omron, puteti fi sigur de obtinerea unor rezultate precise.

Sursa: OMRON / MED.CO Srl